Vakbarát változat |
Betűméret

Bőhm Kornél: Karaktergyilkosság

A digitalizáció révén a nyilvánosság korábban nem látott szakaszba került: elég, ha valaki csinál egy telefonnal készült képet egy rossz pillanatban, és az adott hírességen milliók nevethetnek, vagy milliók ábrándulhatnak ki a becsületesnek gondolt politikusból. A közszereplők, vállalatvezetők, színészek és más sztárok rettegnek a karaktergyilkosságtól, mely során az aprólékosan felépített énképüket (mármint amit a világ felé mutatnak) jól irányzott és tudatos támadásokkal megsemmisítik. E becsületmerényletek diszkreditálják az egyént az adott területen, lejáratják és hiteltelenítik. Bőhm Kornél legújabb könyvében ezt a jelenséget járja körül alaposan, bemutatva, hogy a karaktergyilkosság már az antikvitásban is bevett eszköz volt, de ténylegesen az utóbbi években pörgött fel. Könyvében először a karaktergyilkosság meghatározására tesz kísérletet, majd a negatív kampány anatómiáját vázolja fel, elég egy vádpont, ami kicsit is igaz lehet, s innentől kezdve úgy lehet ferdíteni a valóságot, ahogy a vádló csak akarja. A minél sikeresebb karaktergyilkossághoz először is megfelelő témát kell választani, ezek között találjuk a klasszikus támadási felületként megjelenő „fiatalkori botlás” válfaját. A fake news világában a lejáratás, a hamis hírek és vádak terjesztése egyáltalán nem meglepő, sajnos a vérre menő politikai életben bevett gyakorlatnak számít, ám mindez megvalósulhat az üzleti életben, a kultúrában, tudományban és a sportban is (ezzel is foglalkozik egy külön fejezet). A szerző kitér még azokra az esetekre, amikor a „fagyi visszanyal”, és nem érik el a lejáratás célját, valamint foglalkozik még a jó hírnév védelmének stratégiai kérdéseivel, s végül a reputáció újjáépítésének lehetőségeivel (Personal ReBranding). Bőhm könyvét bibliográfia, a jegyzetek és a mutatók zárják. / Forrás: www.kello.hu

Jelzet: 301 B 85
 

2022. május 24.