Vakbarát változat |
Betűméret

Betty Edwards: A domináns szem szerepe a jobb agyféltekés rajzolásban

A kaliforniai egyetem professzora, Betty Edwards művésztanár és művészettörténész Jobb agyféltekés rajzolás című könyvében kifejtett elméletével robbant be a művészeti oktatás élvonalába és egyáltalán a köztudatba. A világsikert aratott rajztechnika lényege, hogy segít az elme kreatív részének megnyitásában. A szerző jelen könyve tekinthető folytatásnak, melyben kiterjeszti az önfelfedezés határait. A képzőművészeti alkotások, ismert és kevésbé ismert portrék segítségével megismerheti az olvasó a két szemünk közötti különbséget. Mert a kérdésre, hogy jobb- vagy balkezesek vagyunk-e, mindannyian tudjuk a választ, ám az kevésbé ismert, hogy a két szemünk dominanciája is eltér egymástól. Valójában a két szemünk láthatóan különbözik egymástól, és a kétféle elmét, a kétféle világlátási módunkat tükrözi, melyet már az előző kötet is részletesen megmagyarázott. A két szem közötti különbséget megfigyelve megismerhetjük valakinek az "igazi" énjét, és azt is megtudhatjuk, hogy ez a különbség milyen módon viszonyul a látás és a rajzolás művészetéhez. A rendkívül érdekes (kizárólag fekete-fehér) illusztrációs anyagba még egy Michelangelótól származó fiúportré is bekerült - köztudott, hogy a mester kerülte ezt a műfajt -, de a fő tanulságokat leginkább Rembrandt tanulmányaiból sajátíthatjuk el. Emellett rengeteg alkotás tanúskodik a szerző tanítványainak látásmódbeli és rajzi fejlődéséről. A szó- és irodalomjegyzékkel, valamint szerzői életrajzzal kiegészített kötet, elődjéhez hasonlóan a rajz- és művészetoktatásban is hasznos segédlet. / Forrás: www.kello.hu

Jelzet: 740 E 18
 

2022. március 23.